Viatge a Ítaca

Dia 265: Fent nous amics a Hamelin Bay

8 comentaris

28 de febrer

10 dòlars per persona ens ha costat una nit sense patir per una hipotètica visita de l’autoritat. De fet, amb una mica de sort, i si haguéssim marxat abans potser no ens haguéssim topat amb el Rànger recaptador que ha passat a les vuit del matí, i ens hauria sortit la nit de franc.

Ja som en camí, decidint cap a on anar. Una ruta que ens havia marcat el Dave, i que no tenim clara si seguir perquè ens hem de desviar una mica per anar a un bosc de karris. D’aquest arbres gegants, en veiem molts per aquesta zona, així que no tenim clar si hem d’anar expressament a veure’n més. Per sort, ens decidim a fer-ho, i ens endinsem a la Boranup drive, una carretera no asfaltada, amb pols i sorra que ens dona la benvinguda. És molt aviat, no hi ha ningú amb qui coincidir, només la presència majestuosa d’aquests gegants que poden arribar als 90 metres d’alçada.

BoranupDrive

Es tracta d’una espècie d’eucaliptus nadiu d’Austràlia occidental, i endinsar-se en un bosc quan els rajos dels sol encara no venen del punt més alt, dona una vista espectacular difícil de captar amb les fotografies. Semblen infinits mirats cap a dalt, potser encara més perquè els seus troncs son molt i molt prims comparats amb altres gegants de la natura, com poden ser les sequoies per exemple.

BoranupDrive2

Al final de tot, unes bones vistes amb la perspectiva de tot el bosc, des d’un punt anunciat com a panoràmic. Allà enmig, i després de deixar el cotxe per passejar una estona, també descobrim lavabo i taules de pícnic.

BoranupDrive3

Aquesta part d’Austràlia et depara un seguit de sorpreses allà on vagis, no en surts d’una que una altra ja t’està esperant al tombant del carrer amb cara somrient. Si ens en vam quedar amb ganes l’altre dia, a Hamelin Bay ens espera una dels moments més emocionants de la nostra ruta. El Dave ens havia anunciat que en aquest punt, i tocant a la platja hi havia escurçanes, però que ell, les dues vegades que hi havia estat no n’havia pogut veure, així que tampoc sabíem massa bé que trobaríem.

Per sort, no hem hagut d’esperar massa per esbrinar-ho. Només aparcar ja hem tingut bones sensacions, quan una família amb dos nens esvalotats, jugaven a peu de platja. Nosaltres ens apropem a un altre zona de la platja, i allà està, esperant a que l’anem a veure. Una figura negre, en elegant suspensió sota les aigües transparents d’aquesta tranquil·la platja.

HamelinBay

HamelinBay2

Ens fa una mica de respecte, però les oportunitats com aquesta no es poden desaprofitar, així que ens apropem. Les xancles esperaran a la sorra, mentre l’aigua del mar ens arriba quasi be fins als genolls. Ella s’apropa, es deixa acaronar pels nouvinguts que casualment som nosaltres. Un tacte de vellut sobre gelatina és el que notem quan hi posem la mà a sobre. Una curiosa sensació tàctil, però ens agrada molt, repetir una vegada i un altre, en volem més.

HamelinBay4

HamelinBay6

HamelinBay5

No sé si espera menjar de nosaltres, però no en portem. Anem en compte amb la cua, que tot i que pel que sembla no són gens agressives, millor prevenir que curar. Els devem agradar, perquè en un tres i no res apareixen sis més de diferents formes i mides. Després un cartell didàctic, ens ha ensenyat que es poden veure fins a tres espècies diferents en aquesta platja. Nosaltres creiem que sabem identificar dues de les especies que hem vist.

HamelinBay8

HamelinBay3

HamelinBay9

Seguim una mica més gaudint del moment únic, i plens de joia recorrem la platja. Amb aquests animalons tant curiosos, quasi bé no prestem atenció a la resta, però la platja, les gavines i aquesta aigua fan d’aquest raconet, un entorn de bellesa incomparable, que remata alguna figura negre que se t’apropa sigil·losament quan et poses a dins de l’aigua per a alguna foto.

HamelinBay7

Ja en tenim prou, deixem descansar els nostre centre neuronal d’emocions que està sobrecarregat, i anem cap a Augusta. Ara és hora d’esmorzar i hi ha massa gent al cafè del poble, així que decidim primer anar a Cape Leeuwin, i després ja tornarem. Un litoral salvatge, amb un far blanc, que espera que el visitis, pagant. Ho sento noi, nosaltres et veurem des d’aquí fora, i anem a un altre punt on una antiga roda d’aigua ja en desús assortia d’aigua la poca població que hi havia a aquesta zona. Tot i cada un dels racons d’aquesta costa son magnífics, i la majoria gratuïts…

CapeLeeuwin2

CapeLeeuwin

A Fenster bay, hi ha un d’aquells llocs, una d’aquelles postals aquàtiques, que es veure-la, i decidir immediatament posar-te el banyador i capbussar-te. Al costat d’una zona preparada amb dutxes i més, a la manera que ens tenen acostumats, hi ha la sorra, i allà, protegits entre roques que fan d’aquest lloc una petita piscina natural, podem banyar-nos en aquestes aigües que tot i estar força fredes pel meu gust, tenen quelcom que no et permet resistir-te a entrar-hi.

Augusta

Augusta2

Augusta4

Augusta3

Tornem al petit poblet de cases de fusta i ambient relaxat. Ja hi som a Augusta, en aquest petit racó de món amb pinta de que hi podria viure la Jessica Flecher fent pastissos de poma mentre algun assassinat elegant te lloc a la casa del costat, hi trobem algunes coses que necessitem comprar. Les paguem a preu d’or, i és que als supermercats de la cadena IGWA, sembla que tot és més car. Això si, ens aturem per poder connectar l’ordinador a la corrent alterna, a un cafè on ens preparen un parell de cafès dels millors que hem pres en els últims mesos. S’escapa una mica dels pressupost, però és un dels únics llocs on hi ha wifi, i per cada 6$ dòlars que gastes, tens una hora gratuïta de connexió. L’hora passa volant amb tantes coses a fer, però després ens prenem amb calma els cafès, mentre anem observant com al mateix local explica les coses a fer per aquí. L’observació de balenes des d’Augusta és una de les activitats que te més èxit en els mesos adequats.

Augusta5

La vida nòmada ens agrada, deu ser alguna reminiscència ancorada en el cervell a la seva zona més primitiva, i toca seguir endavant. A la ciutat de Pemberton, hem de buscar un lloc on dormir. Allà preguntarem a la oficina de turisme cap a on ens podem adreçar per fer-ho d’acord amb la normativa estatal de no dormir allà on vulguis. Ja és dissabte, i a més en cap de setmana de pont de 3 dies, i tot i que no hi ha embussos, pot ser que trobem alguna zona d’acampada plena, i és que aquí els agrada molt això de sortir amb la caravana. Un parell de cerveses autòctones que comprem al poble per fer-les aquesta nit, i anem cap a la zona que ens han indicat al costat d’un llac, on sembla que hi pots fer bany.

Big Brook Damn és el nom senyalat, i a més d’una bona infraestructura per poder fer pícnic, també hi ha gent que es banya al llac. Força bonic, fins que arriben a visitar-nos, o nosaltres a elles, uns maleits moscots que insisteixen a posar-se sobre la nostre pell, i a etzibar alguna petita mossegada…

BigBrookDamm

Es veu que els encanta el nèctar dels arbres gegants que aquí hi creixen. A nosaltres, ens fan marxar, que hem de buscar lloc on dormir, i es farà fosc. La zona d’acampada al parc natural, és una mica més barata que altres càmpings a la ciutat. La zona és plena, no massa gran i amb l’ajuda d’una voluntària sexagenària trobem el nostre racó, que no estava malament, just abans de que arribi una família amb una caravana més gran que tot l’estat de Texas, i la planti al costat nostre amb tot el kit professional.

No ens acaba d’agradar aquest lloc que hem triat, comparat amb altres indrets on hem dormit. I on les instal·lacions, el paratge i la companyia eren molt millors que la d’aquí. Però res, aquí si que es permet acampar…així que fent les cervesetes mentre observem treballar a la família australiana per condicionar la seva petita fortalesa, sopem alguna cosa, i amb tot tancat perquè les maleïdes mosques no donen treva, anem a dormir que el dia ha sigut increïble.

Informació pràctica:

– Ruta: 202km – Conto’s Camping – Boranup Lookout – Hamelin Bay – Augusta – Cape Leeuwin – Augusta – Pemberton – Big Brook Damm – Big Brook Arboretum

– Val la pena fer la Boranup drive per poder admirar uns dels arbres més alts del mon, els Karris.

– A Hamelin Bay, a la zona on entren les barques, es poden veure diferents tipus de Mantes Raya tocant a la platja.

– A Fenster Bay hi ha una platja molt maca on poder banyar-s’hi i a més hi teniu dutxes i barbacoes.

– A Augusta no hi ha wifi gratuït a excepció del Deckchair Cafe on si fas una despesa de 6$ tens 1 hora gratuïta de wifi. A més a més, els cafès estan molt bons!!! Recomanen el Mocha.

– A Augusta no hi ha cap supermercat Coles i hem anat al IGA, i podem assegurar que és bastant més car.

– Hem dormit a Big Brook a uns 8km de Pemberton, a un càmping que només té lavabos sense aigua per 7,5$ persona.

– A Big Brook Damm tocant al càmping, hi ha un llac on ets pots banyar i a més disposa de barbacoes i banys amb aigua, però no dutxes.

Anuncis

8 thoughts on “Dia 265: Fent nous amics a Hamelin Bay

1. Mols semblants aquest ” BICHOS” que podeu tocar al mar, que semblant molt a la Raya. Deuen fer una certa recança tocar aquestas besties . Petons, Avi.

2. Quina passada, quin relax, quin luxe! Disfruteu!

3. Quina meravella d’aigua. A mi també em demana de banyar-m’hi, per freda que sigui.

4. Molt maco !! Heu vist com els diuen a les mantes aquestes en anglès, vacuum-cleaners: aspiradores !!