25 de juliol
A les nou de la nit ja érem a l’aeroport de Denpasar i aquest cop per passar immigració gairebé no hem hagut de fer cua. Ara, en un mes han pujat el preu del visat on arrival de 25$ a 35$, ufffff!!!! El que no sabem si és perquè estem en temporada alta o si sempre serà així. Mirant el decret sembla que ho van fer just el dia següent al que nosaltres vam passar per aquí, així que sembla que vam tenir força sort no???
Anem a aposentar-nos a un petit raconet descobert el dia que vam arribar de Nova Zelanda. Però abans d’arribar al segon pis que és on vam estar, al passar pel primer trobem un lloc millor on tenim endolls, i això sempre ajuda a passar l’estona.
Així que la nit, o més ben dit, fins a les 4 del matí, ens passa força ràpid ja que podem fer servir tots els aparells electrònics i a més tenim wifi. Per tant estem entretinguts entre navegar per internet, i mirar alguna de les sèries que tenim guardades al disc dur.
A les 4 decidim anar a fer un mos i beure alguna coseta, ja que a dos quarts hem quedat amb l’Oscar que ja és a Indonesia, i amb ell, tot tres junts, anirem cap a Labuan Bajo.
I si, a l’hora convinguda arriba el retrobament. Feia gairebé un any que no el veiem, des que ens vam acomiadar d’ell al metro de Ueno a Tokio, i ara de nou junts per compartir els primers dies d’una de les seves passions, que ara, també és una de les nostres, el submarinisme.
Una estoneta d’espera i ja som a l’avió encaminats a Labuan Bajo a l’illa de Flores. El trajecte el farem en un avió d’hèlices, semblant als que fan els vols entre les illes canàries.
En poc més d’una hora aterrem a l’aeroport de Labuan Bajo, que crec que han fet nou no fa gaire i després de recollir les motxilles sortim. Ja ens estan esperant els de Komodo Dive Center amb qui hem contractat totes les excursions, ja que el Joan i l’Èlia de Voltant pel món, ens els van recomanar i ens han fet un bon preu.
Passem primer pel nostre hotel a deixar la motxilla i després pel de l’Oscar. Després anem cap a la oficina de l’empresa on ens provem els escarpins per demà, i omplim els papers per fer dive els següents dos dies.
I amb tots els tràmits fets, ja podem fer l’excursió que hem contractat per avui.
La raó principal per la que hem vingut a Labuan Bajo ha sigut perquè els instructors de Ihasia ens van recomanar venir a fer submarinisme al parc nacional de Komodo, però clar, si veníem aquí també havíem d’aprofitar per anar a veure els dracs de Komodo, no?
I això és al que li hem dedicat el dia d’avui, a anar a l’illa de Rinca a veure dracs de Komodo. Amb tres nois espanyols més hem anat en una barqueta direcció l’illa de Rinca, trajecte que ens ha durat més de dues hores, les quals jo sobretot he aprofitat per dormir, penseu que no havíem dormit res de res eh???
I entre dormir una mica, i anar gaudint del paisatge que ens porta a Rinca ha passat l’estona sense ni adonar-me. Penseu que durant el camí vas descobrint illetes petites amb unes platges, on no m’hi hagués fet res parar-hi a banyar-nos-hi una mica.
Un cop a Rinca, toca anar a veure els dracs i per fer-ho has de pagar tant per entrar al parc, com per a que t’hi acompanyi un ranger. Ahhh, i me n’oblidava, també has de pagar 50.000IDR per la càmera de fotos (pel mòbil no eh??) .
Un cop allà pots escollir si vols fer la caminada curta, mitjana o llarga, i el nostre grup per unanimitat ha triat la mitjana, que segons ens ha dit el ranger és d’unes dues hores.
Només començar a caminar ja hem vist el primer drac estirat tot fent la migdiada. Els dracs són com uns llangardaixos enormes però que tenen unes urpes… que millor no apropar-s’hi!!!
Més endavant n’hem vist un altre de petit, i aquí se’ns ha acabat la sort pel que fa a dracs de Komodo ☹
La resta de la caminada hem vist micos (d’aquells que a mi no m’agraden gens), un búfal d’aigua i també un porc senglar.
També una mena de falcó preciós, que sembla porta una serp entre les urpes, i uns eixams enormes d’abelles.
La caminada et porta a un lloc elevat on es veuen unes vistes força maques de l’illa, amb la terra àrida i palmeres per tot arreu, i el mar de fons. Una imatge molt bonica.
I de baixada que ha passat? Doncs que ha aparegut l’Eva patosa, si… ja ha tornat, i en una relliscada he acabat de cul a terra. Ara, segons el Mario i l’Oscar, ha sigut una caiguda molt artística. Però el resultat ha sigut tot de rascades al peu i cama ☹
Suposo que és una qüestió de sort veure més o menys dracs, però ens ha decebut una mica ja que l’únic que hem vist ha sigut al principi i en el poblat. Però bé, almenys n’hem vist un, no??
Al arribar a la barca el primer que hem fet ha sigut dinar una mica, i després ens han portat a una illeta a fer snorkel.
El primer tros de fons marí no ens ha acabat d’agradar, ja que tots els coralls que es veien eren morts, i no hi havia gaires peixos. Sort que més endavant ja hi havia coralls de colors més bonics. No ha sigut excepcional però no ha estat malament, tot i que no feia molt bon temps, i potser fins i tot feia una mica de fresqueta.
Ja de tornada hem anat directe cap a una illa on es veuen el Flying Fox, una mena de creuament entre ratpenats i guineus. Allà hem estat esperant una bona estona a que es poses el sol, i de cop i volta…. comencen a volar milers i milers d’aquests animalons i omplen el cel. Realment és impressionant, i mira que no sabíem ni on anàvem eh???
Ara si, ja de nit… hem tornat cap a Labuan Bajo. El Mario dormint i jo fent algun cop de cap de tant en tant, i en una hora i mitja que se’ns ha fet eterna, hi hem arribat.
Com ja era tard i mentre esperàvem els flying fox ja ens han donat de sopar, hem anat directes cap al hotel, i ara anem a dormir que ja se’ns tanquen els ulls!!!
Informació pràctica:
– Al primer pis de l’aeroport de Denpasar podeu trobar alguns endolls, i a més a tot l’aeroport teniu wifi gratuïta
– Pel visat a Indonesia és una visa on arrival que ens ha costat 35$
– L’excursió a veure els dracs de Komodo a l’illa de Rinca i veure els Flying Fox l’hem contractada amb el Komodo Dive Center amb els que farem submarinisme demà, i ens ha costat 650.000 IDR més 90.000IDR de l’entrada al parc, i 50.000IDR per la càmera de fotos.
– Dormim a Chez Felix, pagant 250.000IDR per una habitació doble amb bany, ventilador, i amb l’esmorzar inclòs.
6 Agost 2014 a les 9:07
Vigileu els dracs d Komodo, que una mossegada pot ser mortal degut als bacteris q tenen a la boca, bacteris dels més infecciosos q hi ha !!
Fantàstic les guineus voladores !! Evidentment encara q semblin guineus són quiròpters igual q els ratpenats, o sigui q d’encreuament res d res, com l’ós formiguer he he 😉
11 Agost 2014 a les 3:22
jajajaja doncs no estaria malament això de poder-se barrejar les especies després de passar-se amb els vinets de qualsevol bar de la jungla… 🙂
Lo dels dracs ho sabiem. Els documentals de la 2 al migida sempre m’havien interessat, i això de que els dracs matin als animalons només amb una mossegada, i esperant a que morin després per al infecció em sembla una de les tècniques més letals…
6 Agost 2014 a les 9:08
Vaga quina por veure els Komodo, encara que sigui resguardar dels visitants. Ara tindre que buscar aquestes illes als mapes per saber on son exactament .Millorar Eva de aquest petis ” Rasgunos”. Mols petons, Albert, (Avi).
11 Agost 2014 a les 3:23
I tant que fan por. Tenen unes urpes!!!! L’Eva ja està recuperada al 100% per una nova aventura!!!
6 Agost 2014 a les 9:52
Doncs el més interessant són dos dracs que es veuen en una foto tot fent anar les seves respectives càmeres! M’han semblat més macos que els de les urpes! Ah! I ja he vist que heu rescatat el ratlletes. Quan tornem a ser amb l’Alba ja l’hi ensenyaré!
11 Agost 2014 a les 3:24
I tant, totalment d’acord. Els més bonics els de les càmeres 🙂 I el ratlletes sempre apareix en els moments importants