Viatge a Ítaca

Dia 20: Good bye Rússia; Welcome Mongolia

7 comentaris

Avui toca acomiadar-se de Rússia, i creuar cap a la desconeguda Mongòlia. Hem fet quatre petits apunts d’aquest gran país, però ens ha agradat, i algun dia repetirem fent algunes de les moltes zones que ens han faltat per veure. Estem molt contents d’haver conegut la geografia, les gents, i sobretot la cultura i història d’aquest país, in situ, que és quan millor recordes tot el que has après. Però toca passar pàgina, i a Mongòlia ens esperen, així que….

A les 7 sortim del hostel que ens ha encantat, com la ciutat on lamentem no haver-hi estat algun dia més, i anem cap al punt de trobada del busos. Ens acomiadem del gran cap de Lenin, i en 5 minutets, estem intentant fer encabir les nostres motxilles en la part inferior de l’autobús, però no hi ha sort. El conductor no s’imposa i endreça els bultos, i és impossible entendres amb una dona mongola vestida de lleopard, de Dolce i Gabana, que porta conjuntament amb les seves filles, totes les maletes i bosses que ha trobat per casa…

UlanUde

Així que motxilles amunt, i després de discutir tranquil·lament amb un grup de persones de l’Europa de l’est sobre el seients a ocupar, veiem que els bitllets estan numerats, i que ens hem passat de llestos…..

UlanUDe2

Total, que comencem el viatge que preveu ser interessant. Al cap d’un parell d’hores, parem per fer les necessitats bàsiques del personal a bord, i continuem cap a la frontera, on a les 3 hores i mitja en hi plantem. Hem de baixar tots del autobús, maletes incloses, i passar les comprovacions interminables, on sembla que encara estem en mig de la guerra freda, fent-nos posar la cara que tenim a la foto del passaport per comprovar que realment som nosaltres….

FronteraRussa

Dues hores més tard, i espavilats com som, podem col·locar les bosses a sota, però la tigressa mongola no, i ha d’omplir tot el passadís amb les seves coses, la venjança es preveu terrible….

Cent cinquanta metres més endavant, la frontera mongola ens espera. Omplim els papers d’entrada ràpid, i som els primers de la cua. Aquí ja tot va una mica més ràpid, i també col·loquem tot l’equipatge on ha d’anar, tot i la voracitat de la tigressa que ha fet pantalla amb totes les seves coses. La resta de grups, no tenen tanta sort, i han de pujar tot a dalt. Hem sobreviscut a la batalla de l’equipatge!!! I ja som a Mongòlia!!! Cinc minutets i toca parada per dinar, en un hotel un tant curiós i destartalat. Fem unes begudes pagant en rubles, ja que no portem res de moneda local, i ja notem que aquí els preus son molt més baixos.

FronteraMongol

Ja en ruta, comencem a veure la diferència de paisatge, és passar la frontera i canviar completament, a immenses planúries verdes que t’hipnotitzen, mentre veus ramats de bestiar i cavalls que les han fet seves, mentre a la llunyania algun genet mongol, retallat contra l’horitzó, controla que tot segueixi el seu curs. Les carreteres no acompanyen, i el trànsit és més boig, però en unes 6 hores més, i després d’una altra paradeta de rigor, ja arribem a la bogeria de la capital i el seu trànsit caòtic i desmesurat.

Mongolia

Mongolia2

Catorze hores després d’haver sortit, ja estem a Ulaan Baator, una hora menys que a Irkutsk, i sis més que a Barcelona. La ciutat ens confirma a un primer cop d’ull el que havíem pogut llegir, que no acaba de ser una de les ciutats més boniques on hem estat, però això el temps i la nostre experiència ens ho haurà de dir….

L’autobús ens deixa al costat de la estació de tren, on només baixar, ja veiem un home estirat a terra, en estat semi inconscient, mentre la gent no li acaba de fer massa cas. Anem cap a la estació a fer-nos amb alguns Tugrits, i després del quart intent en un caixer, ho aconseguim per poder agafar un transport que ens porti fins a la pensió.

Havíem llegit, que aquí pots aixecar la ma al carrer, i que qualsevol cotxe que et pari, et pot fer de taxi, però no ho teníem massa clar, i abans de provar-ho, un noi des de dins d’un cotxe parat a la estació ens crida, i ens pregunta la única paraula que sap en anglès, “where”, així que li ensenyem la tarja que portem, i ens porta donant unes quantes voltes, per uns 2,5 euros a terra ferma. No les teníem totes, però ha sortit bé ☺

El Hostel que es diu Golden Gobi, te un ambient molt motxiler, però tot i haver reservat, ens fan un overbooking, així que aquesta nit la passarem a un que està a tocar, i que és més tranquilet, ens agrada força també, però demà tornarem al Golden Gobi.

Deixem motxilles a les nostres lliteres, i anem a fer un mos, que des del matí no havíem menjat res. Veiem un lloc que ens crida la atenció, Mongolian fast food es diu, i baixem unes escaletes fins a un menjador ple d’autòctons, on ens passen una carta en anglès i podem menjar uns platets que ens encanten per menys de 3 euros. Hem triomfat amb aquest lloc, segur que hi tornarem!!!

UlaanBaator

I res més, un te abans d’anar a dormir, no n’aprenem, però crec que no ens farà efecte per no dormir, i un skype amb els amics (aquest cop li ha tocat a la Patri), abans d’anar al llit. I quan comences a tancar els ulls…..llums enceses i…..uns company de llitera borratxo que no troba els llençols…..jejeje…per sort es queda adormit en un tres i no res…i podem seguir comptant ovelles mongoles dins demà….

7 thoughts on “Dia 20: Good bye Rússia; Welcome Mongolia

  1. oh! tremendo, qué xulo! però volem q us connecteu més. ja ens explicareu coses de mongòlia q se’n saben poques! petonassos i q veieu molts paisatges verds i molts ramats d’ovelles. vida sana!

  2. Genial, no sabia que hi havia tigres a Mongòlia…
    De fet per a mi és com Palencia, no conec gens de les dues, i pel que sembla el voleu mantenir en secret, on estan les fotos de la capital, Ulaan Baator?…
    És broma, sort i que seguiu gaudint.

  3. Hola, som la Mireia i en Ferran, els catalans de Yol canyon, Mongolia. Sort en el vostre viatge, llàstima de no haver coincidit més temps, a veure si coincidim un dia a Ulaanbaatar i prenem algo.
    Una abraçada i gaudiu molt.
    Rodalmon

    • Hola!! Quina ilusió tenir notícies vostres!! Just avui arribem a Ulaanbaator i hi estarem fins el 13, vosaltres esteu per aquí?? Estaria genial tornar-nos a veure i explicar-nos més coses, que ens vem quedar amb ganes de més!! Sort en el vostre viatge tb per si no aconseguim veure’ns!!

  4. Estic una mica embolicada amb els diferents posts i em semblava que aquest ja l’havia llegit, però per si de cas el meus millors desitjos per a Mongòlia!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s