Viatge a Ítaca

Dia 50: Més Pingyao

4 comentaris

28 de juliol

Xifra rodona, 50. No sé per què coses com aquestes et fan pensar i fer la vista enrere. Fa 50 dies que vam marxar, no semblen gaires, però calculem que ja hem fet una desena part del viatge, i tot i que el temps sembla que passa ràpid, se’ns fa difícil recordar com a proper el dia de la nostre marxa de Barcelona, o la truita a casa l’Olga, o els ponts de San Petersburg, o inclús més recent, però sembla que un abisme de temps ens separi de les àrides terres del Gobi i la seva monumental duna que vam escalar, o les nits estelades, que per sort no s’obliden i que aquí no podem gaudir, per la contaminació tant lumínica com atmosfèrica. Però el somni avança, i els dies passen i passen mentre nosaltres gaudim d’anar fent el viatge al nostre ritme.

Avui últim dia a Pingyao, on encara la panxa no respon com deuria, però es nota una millora considerable, en el fet de no haver de sortir corrents en pos d’un lavabo, és un primer pas. I el dia comença amb calma, tranquil·litat meridiana que es transforma en estona al llit mentre els nostres companys xinesos d’habitació marxen a fer de les seves, i nosaltres esperem el nostre temps, una dutxa per començar, i veure el resum de com el Barça guanya 7 a 0, meravelloses tecnologies, tan lluny i tant a prop. Anem cap a la estació, a buscar sortida d’aquest poblet, passem abans per una oficina on podem enviar unes postals a terres catalanes, i desfem el mateix recorregut que el primer dia, però sense el pes de les motxilles, i us puc assegurar que no és el mateix….

Pingyao3

A la estació, només dues guixetes i unes cues força importants. Nosaltres preparats amb la llibreteta, on l’Eva s’ha encarregar d’apuntar en caràcters xinesos, d’on a on volem anar i quan, perquè el bitllet que volem comprar, és per anar d’aquí uns dies des d’un altre lloc a Shangai, però son moltes hores, i volem anar en lliteres, així intentarem comprar-lo des d’aquí, i si no buscarem alternatives per a la ruta que havíem pensat, perquè no tenim ganes de fer asseguts les 25 hores del trajecte.

La operació “treure bitllets” conclou amb èxit, i és que l’Eva ja és tota una experta. I pel dia 2 del 8 tenim llitera, que es veu que és de 3 pisos, per fer el trajecte Wudanshang a Shangai.

Contents, retornem cap a la fortalesa, i travessem la muralla, fem un petit passeig i anem a dinar un arrosset i uns dumplings a un dels llocs que més ens ha agradat d’aquest poble.

Pingyao1

Tornada al hostel, comprem bitllets de bus per demà, que ens portaran cap a Xian, per uns 190 yuans per persona i unes 6 hores de trajecte. Una partideta de billar, que ens demostra que tot i que anem millorant, no ens hi podríem guanyar la vida, i fem una mica de relax al hostel, després de poder fer una connexió amb l’Isis per poder-la felicitat pel seu aniversari.

Pingyao2

Després més feina, dissenyar ruta per la tornada a Xina, fer reserva a Xian, enviar dades per poder reservar el tour pel Tibet, i parlar amb el meu amic Oscar perquè també vindrà a Japó!!!

Ja avançada la tarda, sortim a fer un altre volteta, i pràcticament coneixem tots els carrers d’aquest poble ple de botiguetes, on avui, anem entrant i contemplant. Uns pinxos per sopar, però aquest cop poquets, i comprem un parell de souvenirs amb forma de samarreta, i arracades. No en podem comprar masses, però la samarreta m’ha encantat, i les arracades també son maquíssimes.

Pingyao4

Pingyao5

Pingyao7

Ultimes passes per aquest carrerons il·luminats, amb alguna foto amb xinesos que insisteixen, i tornem cap al hostel, on acabar de fer algunes tasques de logística, i poder parlar amb la família, que ja que tenim bon wifi s’ha d’aprofitar, i molt contents a dormir l’última nit en aquest encantador raconet de la Xina.

Pingyao6

Advertisements

4 thoughts on “Dia 50: Més Pingyao

1. Encantador aquest poble. Espero que les panxes hagin millorat !

2. Veig que seguiu fent molta vida de nit, com el xinès.