Viatge a Ítaca

Dia 125: deixem les muntanyes per anar a la jungla

4 comentaris

11 d’octubre

Avui hem hagut de matinar, si, ja gairebé no ens en recordem de que és això, però de tant en tant el despertador sona a unes hores… per sort aquí es fa de dia força aviat i això ajuda, no veure la foscor quan sona el despertador fa que t’aixequis amb més ganes, a més, tenint en compte que anem a veure una cosa xula, doncs els llençols no s’enganxen a la pell.

Quan hem sortit a les set menys deu el taxi ja ens estava esperant per portar-nos cap a l’estació de busos on hem tingut dos bones sorpreses, una, tornar-nos a trobar al Manuel i l’Ilona que també anaven cap a Chitwan, tot i que no sabem si coincidirem en el hotel, suposo que no ja que n’hi ha molts, i l’altre la increïble vista dels Annapurnes des de l’estació, després de 5 dies aquí justament avui es deixen veure amb tot l’esplendor!!! Almenys després de venir dues vegades a Pokhara ja no podré dir que no els he vist!!! Realment són impressionants aquestes muntanyes tan altes!!!

Pokhara

El trajecte en bus (teòricament turístic però que van omplint com si fos un local) no es fa massa llarg, amb la parada de rigor per esmorzar i veient com passem de les muntanyes a una zona molt més plana. I finalment després de més o menys unes cinc hores, arribem a Chitwan o més ben dit a la població de Sauraha, on ja trobem el de l’hotel esperant-nos i col·locant-nos en un bus per portar-nos-hi.

Arribem i ens donen l’habitació, diguem que correcte però estaria millor si cuidessin una mica més els detalls, però per nosaltres està suficientment bé. I enseguida a dinar alguna cosa, i… mentre estem dinant… Arriben el Manuel i la Ilona, així que sembla que coincidirem més amb ells, i ens sembla genial ja que són encantadors!

Després de dinar ens deixen una bona estona i fa que al estar a l’habitació caiguem en una petita migdiada reparadora de la matinada que hem fet.

I a les quatre, comencem amb les activitats programades!!! I amb un guia molt maco que ens va explicant coses però sense fer-se pesat anem a fer un vol pel poble i a veure més concretament un poblat Tharu que tenen les seves cases construïdes amb herba de la jungla (d’aquesta que és molt alta i consistent) i fang, aquesta ètnia que actualment habiten la zona del Terai on estem, provenen del desert del Thar a la India i abans d’establir-se era una ètnia nòmada.

Chitwan

Chitwan2

Continuem la passejada tot passant pel poble de Sauraha on veiem que hi han moltes guest houses i agencies de viatge, per tant evidentment pots anar per lliure i segurament et surt més econòmic, però també crec que en dos dies no faríem totes les activitats que tenim programades.

El passeig on ja hem vist algun elefant pel mig del carrer, ens porta a la vora del riu on des de lluny ja podem veure un cocodril, que després veient les fotos… sii que ho era, ja que en un primer moment quan el guia ens l’ha ensenyat la veritat es que semblava més aviat un tronc.

Chitwan3

Chitwan4

Chitwan5

Chitwan6

I tornant per la vora del riu cap al nostre hotel, ja podem anar veient com el sol va baixant i al arribar-hi…. ohhhh quina posta de sol, d’aquelles que segur que recordarem, canvis de colors, amb els núvols… Preciosa!!!

Chitwan7

Chitwan8

Chitwan9

Chitwan12

I us penseu que ja ha acabat el dia??? Doncs no!!! Després de sopar, hem anat a veure un espectacle de danses locals, que en un principi sembla que serà molt turístic, però tot i ser-ho, la veritat és que ha estat d’allò més entretingut i al igual que ens va passar amb l’Opera de Sichuan ens ha agradat molt.

Chitwan13

I ara si, després d’aquest dia tan intens…. Bona nit!!!

Chitwan11

4 thoughts on “Dia 125: deixem les muntanyes per anar a la jungla

  1. Per fi, esteu a la Índia, amb elefants ,cocodrils. SI o NO ? Petons, Avi.

    • Albert!!! Encara no…ens falten un parell o tres de dies…Chitwan és un zona on hi ha una reserva d’animals a Nepal, això si està molt a prop de l’India, i és el nostre últim pas abans d’arribar-hi

  2. Com que envoltqts d’elefants i cocodrils, eh?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s