Viatge a Ítaca

Dia 333: Que té de hippie Byron Bay?

6 comentaris

7 de maig

Avui el temps no ha acompanyat. Núvols que ens han acompanyat gran part del dia, i pluja que els ha rematat. Així que entre alguna estoneta de biblioteca, carretera i el desencís del poble “hippie” de Byron Bay, hem passat el dia.

Tenim un parell o tres de coses marcades al nostre mapa mental, que creiem que s’han de visitar en la nostre ruta. Els núvols acompanyen el nostre esmorzar diari a base de cereals, galetes, suc de taronja, i un cafè amb llet soluble que no és com els de casa, però que poc a poc li vas trobant el gust, suposo que per la força de no tenir-ne un altre…

Proper a on hem fet nit es troba el poble de Byron Bay. Havíem llegit que era un poble hippie amb platges força boniques, així que hi dirigim el nostre rumb. No sabíem massa bé que esperar, però el que hem trobat, no s’acosta ni de bon tros al ambient de flors i amor lliure que podíem somiar, amb un bon rollo que convidés a quedar-s’hi, mentre et convidaven per tota arreu a fer cerveses i menjar hamburgueses, i a fumar alguna herba especiada. Bueno potser hem exagerat, però les cases, hotels i restaurants que hi ha per tot arreu no s’hi assemblen gens. A més, s’ha de pagar per aparcar a tota arreu!!!! Ara si que ens sentim com a casa… ☺

Però no desesperem, sortim del nucli urbà i pugem cap a un parc força bonic on es troba el far. Molta gent fent esport, i algun que altre surfista que fa autoestop perquè l’apropi algú a la platja, i és que els aparcaments de la platja tampoc son de franc. Carretera amunt, i trobem que el parc és preciós, si, o al menys la part de l’entrada que hem vist sense haver de pagar. És el primer lloc d’Austràlia que ens ha passat i ens ha deixat força descol·locats, a més de no ser del nostre gust més donat a les coses gratuïtes. Així que he parat el cotxe un momentet, i tranquil·lament he fet quatre fotos del far i el penya-segat, que no ens han costat ni un duro. Només esperem que no ens reclamin calers si per casualitat llegeixen el post…

ByronBay

Una mica contrariats amb aquesta primera visita del dia i preguntant-nos en veu alta que hi devia veure de hippies a Byron bay el que va escriure la guia, hem anat cap a Ballina, un lloc conegut per tenir una escultura d’un gambot que ens ha encantat, i on a més hem pogut treballar una mica a la seva biblioteca, ja que la pluja comença a aparèixer.

Ballina

Se’ns ha fet tard entre penjar posts i respondre comentaris, i entre això i que el temps no millora, hem decidit saltar-nos una zona que teníem pensada visitar i que creiem força bonica. Però a vegades s’ha de triar, i deixarem per una altra vegada, una carretera on trobar mil i un salts d’aigua, i un petit poblet amb banderes tibetanes penjades. Perquè també, de cascades ja en tenim unes quantes al sarró, i de banderes tibetanes ens conformem amb les que vam veure al Tibet, així que ens dediquem a fer carretera cap al sud fins a aturar-nos al poble de Coffs Harbour.

Al poble de mar, hi ha un petit port esportiu, i al costat un petit istme que és reserva natural perquè hi fa niu una espècie d’ocell protegida. No recordem el nom, però de camí hem vist algun que altre ocell, però el protagonista del parc deu estar de vacances.

CoffsHarbour

CoffsHarbour2

CoffsHarbour3

CoffsHarbour4

A canvi, al final del camí tens una preciosa posada en escena del mar, que trenca contra les roques. Aquest és un fantàstic punt d’observació de balenes quan fan la seva migració cap a aigües més càlides, i passem properes a la costa australiana entre els mesos de juny i setembre.

CoffsHarbour5

CoffsHarbour6

CoffsHarbour7

CoffsHarbour8

CoffsHarbour9

I nosaltres que fem bandera de l’esperança, esperem esperant veure aparèixer alguna balena previsora, que hagi sortit abans de casa per no trobar trànsit en dates de l’operació migració, fins que comença a ploure un altre vegada. I avui nosaltres que estem com el dia, és a dir, força grisos, decidim fer una mica de carretera, aturar-nos per dormir a una àrea de descans i d’aquesta manera apropar-nos a un lloc que ens fa molta il·lusió visitar, i que on demà hi volem arribar molt aviat que és la hora indicada per fer-ho. Però això si de cas, ja us ho expliquem demà que la cosa promet, m’entretindria massa, i el sopar ja és a taula… ☺

Informació pràctica:

– Ruta: 399km Yelgum Rest Area – Byron Bay – Ballina – Coffs Harbour – Kundabung Rest Area

– A la biblioteca de Ballina teniu wifi gratuïta durant dues hores (amb un usuari i contrasenya que et donen en un paper, però quan s’acaba en pots demanar un altre)

– La Biblioteca de Ballina es troba al costat de l’oficina de turisme on hi ha lavabos i molt bona informació de la zona

– Per poder aparcar gratuïtament al poble de Byron Bay ho heu de fer molt al principi i allunyat de les coses a veure

– A l’àrea de descans on hem dormit de fet posa que no es podia fer càmping, així que no hi hem dormit massa tranquil, però des de Coffs Harbour fins aquí totes eren del mateix estil.

Anuncis

6 thoughts on “Dia 333: Que té de hippie Byron Bay?

1. Bé, de dies grisos és normal q n’hi hagi algun, però vaja, per les fotos, llocs ben macos !

2. La escultura del GAMBOT !!! es ben curiosa ,deu ser única al mont. Les fotos dels ocellots volant son ben maques. Petons, Albert.

3. Sembla que ja s’ha acabat l’estiu per a vosaltres… Ja era hora!