Viatge a Ítaca

Dia 377: El volcà més actiu de Nova Zelanda

6 comentaris

20 de juny

Terra on limiten plaques tectòniques, Nova Zelanda és zona d’activitat sísmica i volcànica. Aquí a la illa nord, hi ha volcans per tot arreu, alguns dels quals encara són actius. Un d’ells, és el volcà de l’Illa Blanca situada al nord, a uns quaranta vuit quilometres de la costa, i segons diuen és el més actiu de Nova Zelanda.

map volca

Una petita illa de dos quilometres quadrats l’alberga, i el nom de l’illa el va donar el Capità Cook que sempre veia un núvol de vapor blanc a sobre d’aquesta. Els maoris l’anomenen “Te Puia O Whakaari” que vindria a traduir-se com a “volcà dramàtic” i “el que es pot fer visible”.

Després d’esmorzar convenientment, ens disposem a fer carretera. Ens apropem cap a la població de Whakatane. Abans d’arribar-hi, fem una petita aturada a un mirador. Es tracta del Salt Marsh Lookout, i en una mena de maresma hi ha un camí assenyalat on segons diu un cartell, hi pots veure diferents tipus d’ocells.

SaltMarshlookout

El lloc està molt cuidat, però d’ocells res de res. Seguim endavant i entre carretera força bonica des d’on és visible el litoral, trobem de passada una mena de granja d’ostres quasi a tocar del poble. Està molt amagada darrere un revol, i no hi ha cap cartell que l’indiqui així que no la veiem fins que l’hem passat i no ens podem aturar. ☹

SaltMarshlookout2

SaltMarshlookout3

SaltMarshlookout4

Arribem a Whakatane. Una població que crèiem més petita, i ens apropem a la oficina d’informació turística. Des d’aquesta població surten diferents excursions per poder anar a veure el volcà a la illa blanca però no tenim intenció de fer-les. El que si que ens informem és des d’on hi ha millors vistes cap al mateix, i ens diuen que des d’un mirador a un turó proper, o des d’un aparcament que hi ha a peu de mar.

En apropem a l’aparcament, i al costat una zona enjardinada és des d’on veiem la silueta del volcà. Al 2012 i també al 2013 va entrar en erupció. Aquest any encara no ho ha fet, esperem que no sigui avui quan li toqui. Des d’aquí, des de la Badia de Plenty les vises són boniques, però pel que hem vist a alguna foto, la cara espectacular és la vista des del mar. Us deixem una foto recopilada a les xarxes.

Whakatane2

Whakatane3

Whakatane4

White_Island_croppededited

volcc3a1n-isla-blanca-tit-mn2

L’excursió al volcà és cara, així que serà en una altra ocasió quan la fem, i decidim posar-nos en marxa cap a Rotorua. Whakatane és zona de kiwis, hi ha un parell d’àrees de bosc on encara viuen aquests simpàtics ocells en llibertat, tot i que són molt difícils de veure, i la millor manera és de nit, així que ni ho intentem. Els kiwis com algunes altres aus de Nova Zelanda, fa molt i molt de temps no tenien predadors a la illa de Nova Zelanda. Així que van passar dels arbres a caminar per terra, i l’evolució poc a poc va anar eliminant allò que no feien servir, la capacitat de volar. Malauradament quan l’home va introduir el gat, i altres depredadors sense pensar en com afectarien a l’ecosistema local, aquests, poc a poc han anat deixant al nivell d’excepció les aus no voladores que corren lliures pel país.

Whakatane

Seguim carretera. Una flaire forta i penetrant ens colpeja les pituïtàries quan baixem les finestres del cotxe. Ens apropem a Rotorua, la zona de calderes i del llac del mateix nom, al costat del qual es situa la població que poc a poc ha anat convertint-se en un referent turístic. I que al contrari del que nosaltres esperàvem, un poble al costat del llac, és una gran ciutat amb de tot i més del que puguis necessitar, a més de ser el punt de Nova Zelanda, on segurament podràs trobar la benzina més barata.

Una visita a la oficina d’informació turística, molt ràpida, que al centre s’ha de pagar per aparcar, i anem cap al càmping que ja teníem localitzat de la cadena Top 10. Està molt a prop del centre, ens donen wifi il·limitada i gratuïta, després d’explicar-li que la necessitem per penjar posts, i a més té unes petites piscines termals que suposo que en farem us. Avui serà un dia de relax, que hem de fer una mica de feina amb la wifi. Poca cosa més per explicar, només que aquí s’està molt be. Així que ja serà demà quan pensem que fem, i quants dies ens volem quedar per la zona… ☺

Informació pràctica:

– Ruta: 185km DOC Manganuku – Salt Marsh lookout – Whakatane – Rotorua

– Al i-site de Rotorua podeu trobar tota la informació de la zona i les activitats que s’hi poden fer, així com que teniu wifi gratuïta. També teniu informació sobre les caminades que es poden fer per la zona fins a Tongariro.

– Prop de Whakatane es poden veure kiwis

– Des de Whakatane teniu excursions amb vaixell fins a l’illa amb el volcà, no hem preguntat quan valien perquè segur que no ens ho podíem permetre.

Anuncis

6 thoughts on “Dia 377: El volcà més actiu de Nova Zelanda

1. Xulo el volcà actiu aquest de l’illa Blanca ! És una evidència que Nova Zelanda va creixent cap al Nord, seguint el límit de plaques.
    Molt ben explicat lo dels kiwis, i el rètol : “Kiwis passejant”

• Vam estar mirant el mapa de palques, i és que a Nova Zelanda, i especialment a l’illa Nord li toca de ple, la vorera de dues. És una pena no haver pogut veure kiwis però actualment si en vols veure, lo millor és fer-ho en alguna mena de zoo. Esperem que amb algun programa que estan posant en marxa d’aquí un temps això canvii. Però te mala pinta, perquè per NZ els possums i una mica els gats els consideren una plaga i no hi ha manera de controlar-los i que no matin els kiwis, especialment quan son petits.

2. Mol interessant això del volcà. Esta molt apartat en una illa . Podeu estar tranquils !!! Interesant també els kiwis. Petons, Albert, (Avi).

3. M’afegeixo tard, però és que aquest final de juliol està essent de no acabar-se mai. Molt xulo el volcà i els pobres kiwis!!