Viatge a Ítaca

Dia 381 i 382: Mordor se’ns resisteix

6 comentaris

24 i 25 de juny

Sembla que en aquest viatge les muntanyes no es vulguin mostrar, i tot i que gairebé la majoria de les vegades les hem pogut veure tímidament, cap d’elles s’ha mostrat en la seva plenitud.

Primer van ser les muntanyes per on discorre la gran muralla, on una boirina no ens va deixar veure-la nítidament, tot i els esforços per anar caminant-la. La segona va ser a les muntanyes de Wudangshang, on la pluja i els núvols no ens van deixar gaudir plenament de les muntanyes on s’hi fa Kung Fu. La tercera petita decepció va ser el Fuji, on al final vam veure la seva silueta, però de la muntanya amb el cim nevat res de res. Tornant a Xina vam intentar veure les terrasses d’arròs i que va passar? Doncs pluja i mal temps!. L’Everest al arribar-hi se’ns va mostrar majestuosament, però al matí següent? Nevada i boira!!. I que dir dels Annapurnes… Que no es van mostrar una mica fins que ja pujàvem al autobús per marxar de Pokhara.

I clar, arribem a Tongariro, i únicament hem pogut veure durant 5 minuts el Ngauruhoe o Mt Doom de Mordor, i els altres pics res de res 😦 I d’aquesta manera no hi ha qui destrueixi l’anell… Segur que el Frodo i el Sam no ho van tenir tant difícil… ☺

TongariroNP2

Així que ja veieu que no tenim sort amb les muntanyes. Però tot i així no ens hem estat amb els braços creuats.

Després de tantes nits en un càmping i dormint amb el calefactor, sortir del llit ha sigut una mica difícil ja que feia una miqueta de fred, tot i el sac i l’edredó.

Així que com ja havíem decidit no fer el Tongariro Crossing, una caminada d’unes 8 hores, ja que ahir al i-site ens van dir que s’esperaven núvols i que pel camí hi havia una mica de gel, doncs… Hem fet una mica de mandres abans de sortir del llit i fer un bon esmorzar.

Tokaanu

Tot i decidir no fer el Tongariro Crossing, si que hem anat fins el parc nacional, per intentar fer alguna caminada.

De camí, boira i més boira que no ens deixava veure res de res, i que ens afirmava haver pres la decisió correcta en no haver fet la llarga caminada. Ja que l’esforç no s’hagués vist recompensat amb les vistes de les muntanyes.

TongariroNP

TongariroNP3

Al arribar a Whakapapa Village hem anat directament al i-site per veure quines caminades podíem fer. Allí a més, hem trobat una exposició molt interessant sobre la fauna, flora i el procés volcànica que va formar tota aquesta zona.

TongariroNP14

TongariroNP15

Consultant amb el personal, hem decidit fer la caminada d’unes dues hores a les Taranaki Falls, uns 6km de caminada en forma de cercle, pel que no vas i tornes pel mateix lloc.

Això si, primer abrigar-se una mica, que sembla que aquí el fred apresta més…

La caminada ha estat molt bé, força senzilla i no gaire cansada, veient diferents tipus de paisatges i la cascada força maca. Potser a la piscineta t’hi pots banyar a l’estiu?

TongariroNP4

TongariroNP5

TongariroNP6

TongariroNP7

Nosaltres l’hem fet en el sentit de les agulles del rellotge i creiem que a nivell dificultat és millor, però si fa un bon dia potser és millor al revés ja que les vistes de la nostra segona part són just en el sentit contrari a les muntanyes. Ara, com avui estava tot emboirat, doncs era una mica igual.

TongariroNP8

TongariroNP9

TongariroNP10

TongariroNP11

Al arribar al pàrquing començava a xispejar, així que hem decidit dinar una mica i escriure a veure si fent temps parava una mica, però en comptes de parar ha anat a més, per tant la nostra intenció de fer una altra caminada o anar a veure algunes localitzacions del senyor dels anells se n’han anat en orris.

TongariroNP12

TongariroNP13

Tornada cap a Turangi, i directes a la biblioteca per aprofitar la wifi, i carregar una mica el portàtil i així poder veure alguna sèrie per la nit.

El segon dia… Doncs mal temps un altre cop!! I com el que havíem de fer era apropar-nos a Matamata on hi hem de ser el 26, doncs hem aprofitat biblioteca per recarregar portàtil, i penjar algun post mentre a fora plovia i plovia.

A mig matí ja hem anat tirant cap al nord, per uns paisatges preciosos tot i fer mal temps. Quan hem arribat a Tirau, hem preguntat algun lloc per fer free càmping aprop, i ens han donat un prospecte on en sortien un parell.

Una mica de dinar i en ruta un altre cop sota la pluja.

Ens ha costat una mica trobar-ho, però finalment hem arribat a Jones Landing, un càmping gratuït amb lavabos, just al costat del llac. El lloc sembla maco, però com no para de ploure i hi ha boira tampoc es veu gaire.

Es aviat, però aprofitarem per escriure, fer un bon soparet i anar a dormir, que demà…. Anem a Hobbiton!! I és que veient la trilogia del senyor dels anells o llegint els llibres d’en Tolkien, i seguint les peripècies que ha de passar el Frodo i el Sam per arribar-hi, qui havia de dir, que la comarca i Mordor estiguessin tant i tant aprop. ☺

JonesLanding

JonesLanding2

Informació pràctica:

– Ruta: 274km Tokaanu – Whakapapa Village – Turangi – Tokaanu – Turangi – Jones Landing

– La segona nit l’hem fet a Joanes Landing, un càmping gratuït amb lavabo. Per arribar-hi, un cop a Putaruru heu d’anar direcció Arapauni i un cop passat veureu un desviament a l’esquerra, arribareu a un encreuament que no indica res, però heu de girar a la dreta. El lloc és molt maco just al costat d’un llac

– Al i-site de Whakapapa trobareu molta informació sobre la zona i sobretot podeu preguntar quines caminades es poden fer pel parc nacional.

– A la biblioteca de Turangi teniu wifi gratuïta i endolls

Advertisements

6 thoughts on “Dia 381 i 382: Mordor se’ns resisteix

1. Bé, això de no veure les muntanyes decep una mica, però és clar, si de quan en quan no hi haguessin núvols i pluja, no serien tan verdes, no hi hauria erosió, no serien tan maques etc etc: la natura és així. Allò on no hi ha núvols no plou i és desert 😉 Per encertar les muntanyes és qüestió d’estar-s’hi més temps 😉

• Crec que és una bona recepte això del temps, però als Anapurnes vam anar en bona época i vam estar 5 dies i res de res… 🙂 Però ho seguirem intentant això de fer muntanya de tant en tant

2. Natural que es molt difícil encertar el tems a les muntanyes , i mes quant solament tens un o dos dies i no coneixes el país. Petons , Albert, (Avi).

3. Malgrat el mal temps veig que aneu entrenant. Molt bé! Només arribar, hauríem de pujar a Montserrat per celebrar-ho, no?