Viatge a Ítaca

Dia 403: Arribem a Langkawi

6 comentaris

16 de juliol

Hora de sortida de l’autobús, les deu de la nit. Som a l’estació una bona estona abans, després de passar pel centre comercial i comprar a preu d’or un carregador per l’apple portàtil. No estem massa preocupats, sabem que el trasllat serà llarg, però aquí a Malàisia hem trobat els millors autobusos i organització de transport, de tots els països pels que hem passat, així que mengem alguna cosa mentre l’hora de sortida s’acosta lentament.

Una mica abans de les deu, sortim a fora, al davant del punt indicat on arribarà l’autobús. Els darrers autobusos estan sortint, i la terminal comença a tancar portes. El nostre no acaba d’arribar. No patim massa, però un petit cuquet que sempre apareix, i que no té raó de ser, et creua l’estomac preguntant si no ens han pres el pèl. Passen dos quarts de les deu, i som els últims a peu d’estació. Per sort, un parell d’individus que semblen els encarregats d’organitzar, també hi son. Per fi el veiem arribar, quaranta minuts tard, però tampoc tenim pressa.

Aquí res d’anar com a sardines en llauna. Seients amples, amb espai per quasi be estirar-se. Luxe a bon preu. No ho hem buscat massa, els autobusos de mitja i llarga distància acostumen a ser així en aquest país, i realment ens encanta. Ja tot és fosc, les llums de la carretera i els peatges que hem d’anar passant, il·luminen el nostre son quan entre caparrades anem obrint els ulls.

No ens aturem per recollir gent massa sovint, ni per fer visites al lavabo. Quasi bé d’una tirada comença a fer-se de dia. La gent va baixant progressivament fins que només quedem nosaltres i un altre noi. El conductor baixa, i després d’uns deu minuts ens diu que hem de canviar de bus. Ja som aprop, i en un altre vehicle de similars característiques arribem cap a les nou del matí a Kuala Perlis, la ciutat des d’on surten els ferris cap a Pulau Langwaki, el nostre destí.

Baixem del bus, preguntem, i amb signes ens indiquen que hem de seguir un camí sota sostre que ens portarà cap al moll. Dit i fet, i amb un cos que recorda als símptomes del jet lag, comprem els bitllets i esperem el proper vaixell que ens porti cap a la illa principal de l’arxipèlag de Langkawi, format per 104 illes. Estan totes sobre el mar d’Andaman i només quatre d’elles es troben habitades per humans. A on ens dirigim, destaca a més de per la seva fauna i les platges, perquè és una illa Duty free, on les compres fetes estan lliures d’impostos.

Pugem al petit i ben aprofitat vaixell, i ens indiquen el nostre seient numerat. Aquí al contrari que als autobusos no m’hi caben les cames. Després d’una hora i mitja de bona mar, estem entrant al port de Pulau Langwaki, després de contrastar amb la vista des de la costa, com l’illa ha passat de considerar-se maleïda en el passat, a ser un centre molt important de turisme en els darrers trenta anys.

Langkawi10

Un taxi és la manera d’arribar a Pantai Cenang, la zona on hem llegit que es concentren els allotjaments més barats. Farem nit, al Gecko guesthouse, en una habitació molt senzilla i no gaire cuidada, on la wifi costa d’arrancar. Això si, el preu està força be. El My i tota la nostre família vietnamita preferida estan per aquí, així que iniciem contacte via facebook, i ens estirem una estona fins a les tres de la tarda, que és l’hora que hem quedat.

Una mica més descansats, i ja preparats, sentim veus. Els nostres noms ressonen en veus de dos petits, que venen engalanats amb els seus banyadors, i disposats a anar a la platja. Unes abraçades, i mentre ens expliquen emocionats la seva aventura al parc de Legoland, recorrem els deu minuts que tenim fins a la vora del mar. La marea està alta, hi ha molta oferta turística, excessiva pel nostre gust, i l’aigua remoguda. No massa neta, però trobem un punt on deixar les coses que amb la calor que fa necessitem remullar-nos ja.

Langkawi

Langkawi2

L’aigua força calenta ens rep, i passem una estoneta jugant amb les criatures, saltant onades o grapejant sorra. Ens encanta veure’ls jugar, aquest somriures que llueixen, i que ens cridin perquè ens volen arrebossar de sorra… ☺

Langkawi3

Langkawi4

Langkawi5

Langkawi6

Quatre núvols negres, i molt de vent aconsellen retirada, i és que estem en època de pluges per aquesta zona del país. Ens assequem, recollim, i decidim tornar cap a l’habitació per fer una dutxa, i trobar-nos a la nit. De camí, la tempesta comença, mentre un parell de turistes que acaben de llogar una moto, l’enclasten contra un cotxe que estava aparcat al davant de la oficina on l’han llogat. No és massa bona idea provar per primera vegada una moto, amb algú de paquet, i sota una cortina d’aigua. Per sort, res greu, més que el que imaginem hauran hagut de pagar per la trencadissa. Ens refugiem a fer un te, mentre esperem a que pari.

Langkawi7

Deu minuts d’acabar-se el món, i torna a lluir el sol. Cap a l’allotjament a fer dutxa i canvi de roba, i ja estem preparats quan ens passen a buscar. Tots sis anem caminant, observant per triar el lloc per sopar. L’estètica canvia de nit, i converteix en desitjables alguns llocs que al migdia no ens cridaven l’atenció.

Langkawi8

Langkawi9

Caminem tot el passeig, i finalment ens decidim per un restaurant dels molts que hi ha. Nosaltres no triem massa menjar, no tenim molta gana, i ells tampoc. Ho fem tot per compartir, i quan acabem, la Thuy creu que hem demanat poc i ens quedarem amb gana, així que demana un parell més de plats per nosaltres tot i que diem que ja estem be. Quan els porten, el My amb el millor posat de mare, ens omple els plats i ens obliga a menjar… ☺ Nosaltres els tenim en una alta estima, però ells sembla que ens hagin adoptat…

Langkawi12

Alguna cosa de postre, i ja sabeu els que ens hagueu llegit anteriorment, que amb aquests amics, el tema de pagar no ens pertoca, així que una altre vegada, i per molt que ho intentem, no ho aconseguim. No és broma, de veritat que ho intentem però no hi ha manera… ☺

Langkawi11

I ben sopats, iniciem el camí de tornada tot passejant. Comentant algunes coses viatgeres, de futbol, i de la vida. Uns instants més tard arribem al punt de separació amb una sensació de tristesa i pèrdua. Ells demà marxen cap a Tailàndia, i els deixem per molt i molt de temps, ho sabem, serà difícil tornar-nos a trobar. Però no desesperem, que aquest retrobament inesperat ens ha ensenyat que les coses impossibles de vegades succeeixen, només has de tenir el cor i la ment oberta per poder aprofitar les oportunitats que de tant en tant el destí et brinda, per trobar moments de felicitat compartida amb aquells que aprecies.

Avui ens acomiadem, però hem pogut gaudir d’un parell de dies més de la companyia del My i de tota la família, i aquesta és una recompensa més que suficient per haver fet hores i quilometres per trobar-nos. Un comiat ràpid, enmig del carrer, i a caminar de tornada cap a l’habitació de la guesthouse. Poca cosa més li queda al dia, demà serà diferent. Però mai se sap, has d’esperar que el que vindrà serà millor. Ho farem, ballant al ritme de la melodia de la tant escoltada cançó de Ruben Blades, “la vida te da sorpresas, sorpresas te da la vida…”

Informació pràctica:

– El bus de Melaka a Kuala Perlis triga unes 10 hores

– Per anar de Kuala Perlis a Langkawi teniu un ferry que triga més o menys una hora i costa 18RM per persona

– Des del port a Pantai Cenang l’única opció és agafar taxi que costa 30RM

– Hem dormit a Gecko Gesthouse, habitació doble amb ventilador i bany compartit per 40RM la nit. Té wifi però no acaba d’anar molt bé.

Anuncis

6 thoughts on “Dia 403: Arribem a Langkawi

1. Això està tocant a Tailàndia, oi ? Molt macos aquesta família, que ja quasi són família vostra !!

2. Després de tantes trifulgas , veig que heu arribat a LANGKAWI ” Lloc que no tic ni idea . Seguiré dema . Petons, Albert, (Avi).

3. A veure si pagueu d’una vegada! No sé si és que no ho intenteu prou!