Viatge a Ítaca

Dia 211: Arribant a Ho Chi Minh

4 comentaris

5 de gener

Phom Phen és una ciutat que ens ha agradat, l’esperàvem desordenada i caòtica, però ens ha sorprès. Vam decidir quedar-nos-hi un dia més, però no li haguéssim fet un lleig a passar algun altre dia passejant pels seus carrers. Però no podem, que en aquesta recta final del que podríem anomenar primera etapa del viatge, anem curts de temps, i toca anar cap a Vietnam, que allà ens hi esperen.

Esmorzar de carta, i és que l’esmorzar quan és previ a un trajecte llarg, és un àpat imprescindible. Ens passa a recollir un tuk-tuk i ens porta al lloc de sortida de l’autobús. Ho portem també veient un temps, i és que hi ha tants llocs de sortida d’autobús com companyies que donen el servei, així depenent d’on contractis surts d’un lloc o d’un altre. Arribem abans d’hora, i mentre esperem, a l’Eva se li desorbiten els ulls quan al bus que ja jeu aparcat, hi llegeix que hi ha wifi gratuïta. Això ho haurem de veure, diu pensant en veu alta.

PhnomPhen

Puntuals com trens japonesos comencem les sis hores cap a la ciutat antigament coneguda com a Saigon, i on ens espera el My. I qui és aquest noi, i com l’heu conegut pensareu? Doncs per casualitat i en ruta, responem. Resulta que quan vam contractar el nostre viatge al Tibet en una guesthouse de Chengdu, ens van dir que seríem sis, una parella d’holandesos, nosaltres i una parella de Viena. Austríacs, alts i rossos vam pensar. I al arribar a Lhasa, la sorpresa, doncs apareixen el My i el Hang, una parella de Vietnam, que si ho pronuncia una noia xinesa, fonèticament pot semblar que digui Viena a la nostre oïda….

Durant el trajecte en autobús, no massa aturades. La primera per creuar un riu, un senyor riu, on s’està construint un pont, però de moment toca fer-ho en ferry. I allà esperant als vehicles, venedores de tot tipus que negocien preus amb senyals a través del vidre de l’autobús. El company del davant, compra sis o set peixerots, i que tot i els nostres temors no fan massa tuf la resta del trajecte. La segona aturada, al restaurant de la companyia on fer àpat si vols.

Cambotja

Cambotja2

A les sis de la tarda comencem a entrar a Saigon. Una ciutat bestial, on hi conviuen més de 10 milions de persones. I pel que sembla tots deuen tenir moto, perquè és increïble, crec que no havíem vist mai una cosa igual. El My ens ha dit que ens esperarà a la parada del autobús. Ens ha insistit molt en que hi anem, que hi passem uns dies a casa seva, i que té moltes ganes de que coneguem a la seva família, i nosaltres com no, estem encantats!!! ☺ Està molt be això d’arribar a un lloc i no haver-te de preocupar de res, perquè esperem només cinc minuts, i arriben dos motoristes que ens aixequen la mà. Son el My i la Thuy, la seva dona, amb els quals ens saludem amb una afectuosa abraçada.

Repartits en dues motos, i carregant motxilles comencem a al·lucinar amb la sensació que estàs dins d’un videojoc. Motos i més motos, a dreta i esquerra, davant i darrere, que flueixen, i esquivem totes a l’hora si alguna decideix parar allà en mig a trucar per telèfon, anar en sentit contrari, o simplement fer un canvi de sentit creuant tota la calçada. De cotxes, persones, bicis i altres també se’n troben en el batibull.

Saigon

Saigon3

Encara entre al·lucinats i emocionats, amb la boca oberta menjant pol·lució, aturem les motos davant d’un restaurant. Allà emergeix la figura de l’aparcamotos, una figura imprescindible aquí, que et canvia la moto per un ticket i la posa ben ordenada perquè hi puguin cabre totes. El My ens comenta, que tastarem el Pho, un dels plats més típics de Vietnam, i ho farem al lloc que més li agrada de tots els que ha tastat. Per suposat, som els únics occidentals en un local atapeït de comensals.

Saigon2

Comencem la nostre immersió en la vida i cuina vietnamita, i ho fem d’una manera per no oblidar. Un plat deliciós, que ens fa preveure que per aquestes terres ho passarem d’allò més be. Una sopa de fideus, carn, vegetals i salses que amb un sabor característic compleix amb totes les nostres expectatives fetes en base a les crítiques gastronòmiques llegides.

Pho

Un cop acabat, toca pagar, i abans de treure la cartera, una frase que diu: “mentre sigueu a casa meva no pagareu res”. O alguna cosa semblant. Dit i fet, paguen en dongs, la moneda local, que té una equivalència molt petita respecte a l’euro, i que fa que siguem milionaris de dongs des del primer dia.

Ells viuen a les afores, així que reprenem la marxa creuant la ciutat, i gaudint d’aquest caos controlat que poc a poc anem interioritzant. Un barri residencial és el nostre destí, i allà aturem els vehicles davant d’una casa de tres plantes.

La família sencera hi viu, i ens surten a saludar amb somriures i encaixades de mà. Aquesta encantadora família a més dels que ja hem presentat, la formen el pare, o avi que es diu Duat, i que te un estat de salut delicat. La Lien, la seva dona, i que segons el My és la millor cuinera del mon. I dues criatures la mar de simpàtiques, el Huy, que te al voltant de 8 anys, i la My Van més petita i amb un somriure que te la menjaries, amb els quals en un anglès força bo anem xerrant, i jugant.

Saigon4

Saigon5

Una casa preciosa, i ens tenen una habitació preparada per a nosaltres. Tovalloles que han comprat expressament, pasta de dents i raspall… ☺ Comencem a apuntar arguments per confeccionar el decàleg de l’amfitrió perfecte. Així que amb aquest espectacular entorn, anem a dormir que demà tocarà matinar, que aquí els dies comencen molt aviat.

Anuncis

4 thoughts on “Dia 211: Arribant a Ho Chi Minh

1. Ja sé que aquí ho heu passat de meravella però amb aquests amfitrions no m’estranya…

2. Yuo were so brave to travel on motorbike. Saigon is such a busy city and the traffic is crazy!

• Well i think Mario is so brave too, but he said is not to difficult to travel on motorbike in Saigon!! We are very glad that you read our blog!!! Hope see you when we arrive in Melbourne!!!