Viatge a Ítaca

Dia 4: Pinnacles National Park

2 comentaris

11 d’Agost

No es dorm gens malament a la furgoneta. De fet, comparant aquesta amb qualsevol de les altres que vam llogar en l’anterior ocasió que vam estar per aquestes terres, és un hotel de cinc estrelles. Però l’edat no perdona, diu l’Eva, i si a aquesta li sumes les incomoditats posturals dels avions i algun altre factor per determinar, tenim una equació que al aïllar la “x” ens dona un resultat d’una contractura de coll que em fa tremolar fins a les ungles dels peus amb cada una de les seves fiblades.

Si, amigues i amics, la nit d’avui s’ha acabat a trencar d’alba quan una sacsejada m’ha fet incorporar a mi, i a l’Eva per proximitat i empatia. He intentat fer uns quants estiraments tot sortint de la furgoneta, però no hi ha hagut manera fins passada un bona estona de que la musculatura del coll, dura com una pedra, es relaxés mínimament i em permetés caminar de manera mínimament decent.

Així que espantats per les possibles conseqüències, hem passat una bona estona de matí entre dutxes d’aigua calenta i fregues, fins que la necessitat de sortir a veure coses ha pogut més que el dolor persistent.

Una primera aturada a un mirador ens confirma que estem en l’època bona per veure flors silvestres a Western Australia, mentre l’Eva em recorda que camini dret i relaxat…

NilgenNilgen2

I una mica més endavant, la Hangover Bay, una bonica platja de blaus turquesa on passejar una estona mentre el vent i el sol t’acompanyen. L’Eva encara no porta el banyador posat, el que deu voler dir que encara fa una mica de fred en aquesta latitud.

HangoverBayHangoverBay2HangoverBay3

Carretera direcció nord, ho tenim clar, i més endavant trobem el parc Nacional de Pinnacles, on ens aturarem a fer una passejada. Hi ha quatre o cinc núvols que es posen d’acord per permetre que passin quatre reconfortants, rajos de sol. Farem el circuit dissenyat per fer en cotxe, on pots anar parant per fer fotografies i petites passejades.

PinnaclesPinnacles2

Hi ha força gent, però sense aglomeracions, el que et permet intentar posar imaginació alhora de plasmar les instantànies.

Pinnacles3Pinnacles4Pinnacles5

Xinesos aquí i allà, confirmant allò que vam percebre durant el nostre periple viatger que ara hi son per tot arreu, amb la seva característica manera de fer-se presents. La carretera és llarga, i hi ha força espais on aturar-se, i tranquil·lament gaudir del paisatge.

Pinnacles6Pinnacles8

Els quatre núvols ara són sis, i s’han engreixat formant una capa grisa, espessa i uniforme que fa preveure que la pluja no trigarà en arribar. Just a temps, les quatre primeres gotes toquen terra quan estem deixant el camí de sorra per anar a la zona del centre d’interpretació del parc.

Pinnacles7

Aprofitem el parèntesi meteorològic per dinar uns entrepans a la furgoneta, amb les formacions icòniques del parc com a rerefons paisatgístic. Sembla que tot i que no hi ha una única teoria per explicar la formació d’aquestes punxes de pedra, la més acceptada és que era roca que es trobava sota un llac, el qual poc a poc va anar erosionant-les, i conjuntament amb el vent i el temps cronològic va anar esculpint aquestes formes actuals.

Australia

Seguim endavant fins aturar-nos a Jurien Bay, un altre de les boniques platges que pots trobar cada quatre o cinc passes…

JurienBayJurienBay2JurienBay3

També passem per Cervantes un poble amb el nom del cèlebre escriptor on pots trobar algun que altre carrer amb noms que ens porten a casa…

Cervantes

Passades les quatre de la tarda, ja cal pensar on anirem a dormir, donat que les sis de la tarda és l’hora que ens hem marcat per estar establert allà on farem nit. Avui ens hem decantat per una zona gratuïta anomenada Knobby Head, on a tocar del mar farem descansar els nostres cossos.

KnobbyHeadKnobbyHead2

Hi ha tres o quatre llocs on aturar-se gratuïtament i pel primer ens decantem, on estem sols, així que aprofitem que estem encarats a l’oest per veure un magnífic capvespre mentre anem pensant que ens cuinarem per sopar.

KnobbyHead3KnobbyHead4

Avui toca hamburguesa de cangur aprofitant que no n’hi ha cap per aquí i que es pugui sentir malament, i acompanyant, una de les moltes, variades, i delicioses cerveses que fan a Austràlia. Aprofitarem que estem sòls, i que no hi ha contaminació lumínica per provar a fer alguna fotografia nocturna. No espereu obres d’art que estem començant, però el resultat no està gens malament per ser primerencs… ☺

KnobbyHead5KnobbyHead6

Informació pràctica:

– Ruta: Ledge Point – Nilgen Lookout – Hangover Bay – Pinnacles – Cervantes – Jurien Bay – Knobby Head 224km

– L’entrada a Pinnacles val 12$ per cotxe a no ser que ja tinguis el Holiday Pass

– Al i-site de Jurien Bay teniu wifi gratuïta

– Al entrar al municipi de Irwin hi han tres rest àrees que tenen lavabos i on s’hi pot fer nit, nosaltres hem dormit a la primera Knobby Head

Anuncis

2 thoughts on “Dia 4: Pinnacles National Park

1. Us heu de cuidar més, que ja no teniu edat, hehe. Tot molt bonic i tranquil! Que bé!

2. Ben curiosos els pinacles aquests !
    Molt bé les fotos nocturnes, doncs aquestes són prou xules !