Viatge a Ítaca

Dia 48: Arribada a Pingyao

4 comentaris

26 de Juliol

El despertador sona molt aviat, hora d’anar a treballar, no!!!! Hora de llevar-se per agafar un tren, on quasi 8 hores després esperem arribar a Pingyao, un poble tradicional amb una part emmurallada que ens ve molt de gust visitar, perquè allà gaudirem d’uns dies de tranquil·litat i relax, però abans….

Sortim del hostel després de recuperar el dipòsit, que deixes quan entres, i sol ser equivalent al preu d’una nit, i després de comprar un parell d’aigües, fem cap a la estació.

Passaport i bitllet per entrar-hi, i seiem una estoneta, que son tres quarts de 7 i fins les set i mitja, no surt el nostre tren. Però aviat comença el ritual, una mica de moviment i ens situem a la cua que es comença a fer. Molta gent i quan obren la porta, desbandada i tots cap a dins. Seguim el sentit de la migració cap a la plataforma que toca, i busquem el nostre vagó i seients. Com ja comencem a dominar el joc de les cadires, fem canvi amb un xinès per poder seure junts ja que els nostres seients, tot i ser correlatius en número, no estaven un al costat de l’altre.

El trajecte es fa una mica pesat, intentem fer alguna caparrada per intentar enganyar el temps. Crec que els xinesos son devoradors compulsius, és impressionant la quantitat de coses de tot tipus que es poden arribar a cruspir en un trajecte com aquest, no us ho podeu arribar a imaginar….

La hora s’apropa, i el cartell de Pingyao ens indica que hem arribat, així que baixem les motxilles i ràpid cap avall, que el tren continua. Abans de marxar, acomiadem mentre dormen entrellaçats, els nens d’una escola que ens han amenitzat el trajecte amb alguna cançó popular….

Taxistes de cotxe, moto, i carreta ens surten al pas, però no els fem cas, perquè de vegades som una mica tossuts, i no pensem massa les coses abans de fer-les. Així que a les 15 hores, sota un sol de mil dimonis, i sense saber molt bé a quina distància està el hostel que hem reservat, anem tirant cap a on suposem que estarà la porta d’entrada a la zona emmurallada de la ciutat.

Trenta minuts després, motxilles , Mario i Eva destrossats, ens plantem a la porta del Yamen Hostel, suant a mars, i amb ganes d’alguna cosa freda. El hostel és molt baratet, hem reservat per Internet, i el llit a habitació compartida ens surt per 30 yuans, al canvi no arriba als 4 euros per persona, i a més està molt ben situat a la zona més maca de la ciutat.

Pingyao1

Quan passes la entrada on hi ha un billar, i surts al pati, pujant unes escaletes, al primer pis, trobes l’habitació, de 7 llits individuals que està força bé, el lavabos al pati inferior son força justets, però ens agrada força aquest lloc, i sobretot el seu preu!!!!

Ens aposentem, fem un descans i canvi de roba abans d’anar a passejar i buscar algun lloc on menjar alguna cosa que ens serveixi de dinar-sopar.

Pingyao2

El lloc escollit, creiem que pertany a un altre hostel, però mengem 3 plats, i pinxos, tot molt baratet, així que sortim amb la panxa que està a punt d’esclatar.

Pingyao3

Fem una volteta, entre molts turistes, botiguetes de souvenirs, i de massatges a molt bon preu que segur que algun en caurà algun d’aquests dies. El poblet tot i ser força turístic, ens agrada, i hi ha una part on no hi poden accedir els cotxes, ni els vehicles que serveixen per transportar turistes, i pots passejar més o menys tranquil·lament.

Una estoneta més caminant entre botiguetes, i tornem cap al hostel, on fem una miqueta d’ordinador, que aquí la connexió va espectacularment bé, i després de fer algun skype anem a dormir, que tenim dies i ens ho prendrem amb calma…..

Anuncis

4 thoughts on “Dia 48: Arribada a Pingyao

1. veix que el menjar es prou be i els plats esplèndids, Els plats bon preu., i ben presentat. MOLTS petons. avi.

2. Que bé que anireu pel món ara sense una motxilla menys! I agafeu-vos les coses amb calma, que a les 3 de la tarda amb un sol de justícia no s’hi pot anar pel carrer. I, si no, a la manera japonesa: amb paraigua, tovalloleta mullada al coll i tapant les parts visibles del cos!