Viatge a Ítaca


10 comentaris

Dia 25: Arribant a Khongoryn Els

03 de juliol

El despertar avui ha sigut com tornar enrere en el temps i transportar-me a la infància. Obrir els ulls en una tenda amb el soroll del riu, i sortir-ne i veure una furgoneta soviètica, ha sigut molt semblant als despertars a la vall d’Incles a Andorra i veure el Land Rover del pare. Continua llegint!


8 comentaris

Dia 24: Molta furgo, però final idíl·lic

02 de juliol

En aquests tres dies de tour, tenim la sensació que el dies milloren molt a mesura que s’apropa la nit, i avui no ha sigut la excepció i fins i tot, ha estat més accentuat, però anem a començar pel començament, que tot camí sempre te un inici…. Continua llegint!


10 comentaris

Dia 22: Comença l’aventura per Mongòlia!

30 de juny

Si veiéssiu des d’on estic escrivint aquest post… En mig del no res, davant d’uns gers i amb el sol que li falta només una estona per pondre’s. I…. Amb una tranquil·litat absoluta i gairebé en silenci, només amb algun riure de nens. No sé si aquest tipus de vida la podria dur sempre, però pels 11 dies que durarà el tour, crec que ens anirà d’allò més bé aquesta relaxació absoluta. Continua llegint!


21 comentaris

Dia 21: Descansant al Golden Gobi

Aquest país és molt gran, de fet és el 19è país més gran del mon, té una extensió 3 vegades la d’Espanya. No té accés a mar, i a més està rodejat de grans potències mundials que han marcat la seva història. Aquest país és el romanent de l’imperi mongol, que va dominar gran part d’Àsia durant el segle XIII, de la ma de Gengis Kan, que als 25 anys va aconseguir unificar sota el seu mandat a tots els mongols, i que el seguissin a conquerir tot el mon al seu abast. Posteriorment va ser ocupada i annexionada a Xina, i després d’algun intent i amb la ajuda de Rússia, cap al 1921 esdevé la seva independència definitiva, assolint el 1924 el model comunista de la seva veïna. Ara ja sabeu on som i com hi ha tanta història per explicar…. Continua llegint


7 comentaris

Dia 20: Good bye Rússia; Welcome Mongolia

Avui toca acomiadar-se de Rússia, i creuar cap a la desconeguda Mongòlia. Hem fet quatre petits apunts d’aquest gran país, però ens ha agradat, i algun dia repetirem fent algunes de les moltes zones que ens han faltat per veure. Estem molt contents d’haver conegut la geografia, les gents, i sobretot la cultura i història d’aquest país, in situ, que és quan millor recordes tot el que has après. Però toca passar pàgina, i a Mongòlia ens esperen, així que…. Continua llegint!


10 comentaris

Dia 18: Fred dia de tornada cap a Irkutsk

Aquesta zona és especial, tota aquesta tranquil·litat i sensació de llibertat està ben secundada per la sensació tèrmica, et posa en el context. Fa fred, no un fred polar, però si que les estonetes que bufa una miqueta de vent, sents com els ossos es queixen sota la pell i demanen alguna capa més de roba. Això contrasta amb les estonetes de sol i dies clars, on sobren pantalons llargs i jerseis. Les nits, ens han donat alguna pista de perquè l’aigua del Baikal és tan freda, ja que en la nostre habitació hem passat fred amb els nostres pijames curts de clima tropical. Per sort tampoc és massa greu, perquè amb la roba que portàvem ho hem pogut portar força bé. Continua llegint!